Platforma e-Usług Publicznych
Pomoc
Proszę czekać ...
Strona główna
Logowanie
Katalog usług
Urzędy
PeUP
»
Katalog usług
»
Zdrowie i sprawy społeczne
» Wydanie legitymacji dla osoby niepełnosprawnej, która ukończyła 16 rok życia
Katalog usług
Budownictwo, architektura, urbanistyka
Dowody osobiste, meldunki, wybory
Działalność gospodarcza
Geodezja, kartografia
Gospodarka komunalna
Komunikacja, drogownictwo i transport
Kultura, sport, turystyka, oświata
Nieruchomości, lokale mieszkalne i użytkowe
Ochrona praw konsumentów
Ochrona środowiska
Podatki i opłaty
Promocja i informacja o regionie
Rolnictwo, leśnictwo, łowiectwo, rybołówstwo
Sprawy obywatelskie
Sprawy wojskowe
Urodzenia, małżeństwa, zgony
Zdrowie i sprawy społeczne
Bezrobotni i poszukujący pracy
Usługi techniczne
Inne
Karta usługi
Wydanie legitymacji dla osoby niepełnosprawnej, która ukończyła 16 rok życia
Ogólny opis
W przypadku orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenia o wskazaniach do ulg i uprawnień osoby, która ukończyła 16 rok życia, Przewodniczący Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności wystawia legitymację dokumentującą stopień niepełnosprawności.
Od 1 sierpnia 2017 roku legitymację osobie niepełnosprawnej wydaje się na podstawie ostatniego prawomocnego orzeczenia o niepełnosprawności/ stopniu niepełnosprawności/ wskazania do ulg i uprawnień na okres ważności orzeczenia, nie dłużej jednak niż na okres:
10 lat - w przypadku legitymacji dokumentujących stopień niepełnosprawności wystawionych osobom, które nie ukończyły 60 roku życia.
W przypadku osób, które ukończyły 60 rok życia legitymację wydaje się na kres ważności orzeczenia stanowiącego podstawę do wydania legitymacji bez ograniczeń czasowych. W przypadku tych osób niepełnosprawnych możliwe jest wydanie legitymacji na stałe.
Legitymacja osoby niepełnosprawnej uprawnia do ulg w przejazdach komunikacją miejską, kolejową i PKS na podstawie odrębnych przepisów.
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku.
Jedno aktualne zdjęcie osoby zainteresowanej o wymiarach 35 mm x 45 mm (podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem).
Kserokopia aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności.
Kserokopia dowodu osobistego w przypadku składania wniosku pocztą lub przyniesienia do urzędu przez inną osobę.
Sposób dostarczania dokumentów
Formularz w formacie *.pdf jest dostępny w dolnej części ekranu, po wybraniu urzędu właściwego do załatwienia sprawy.
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania.
Opłaty
Wniosek jest wolny od opłat.
Koszt wydania duplikatu legitymacji to 15 zł.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
Legitymacja jest produkowana przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych w Warszawie i czas oczekiwania na jej wydruk wynosi około 1 miesiąca.
Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
Osobiście przez wnioskodawcę w siedzibie urzędu
Osobę upoważnioną na druku wniosku do odebrania legitymacji
Informacje na temat przebiegu sprawy
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
Tryb odwoławczy
[Więcej ...]
Tryb odwoławczy nie występuje.
Skargi i wnioski
[Więcej ...]
Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
Pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego
Skarga
lub
Wniosek
dostępnego w dziale
Inne
,
poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
Pisemnie pocztą tradycyjną.
Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Podstawa prawna
[Więcej ...]
Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
Informacje redakcyjne
[Więcej ...]
Informacja wytworzona przez:
Beata Kozłowska
Data i czas wytworzenia informacji:
2008-06-15 14:58:33
Informacja wprowadzona przez:
Dariusz Koryciński
Data i czas udostępnienia informacji:
2019-09-19 15:15:20
W chwili obecnej ta e-usługa realizowana jest przez następujące podmioty:
A-Z
A-D
E-H
I-K
L-N
O-S
T-Z
Miejscowość
Nazwa
Kołobrzeg
Powiat Kołobrzeski
Sieradz
Powiat Sieradzki
Drukuj kartę usługi
UWAGA! Ten serwis używa cookies.
Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.
Zamknij