Platforma e-Usług Publicznych
Pomoc
Proszę czekać ...
Strona główna
Logowanie
Katalog usług
Urzędy
PeUP
»
Katalog usług
»
Zdrowie i sprawy społeczne
» Wydanie legitymacji dla osoby niepełnosprawnej, która nie ukończyła 16 roku życia
Katalog usług
Budownictwo, architektura, urbanistyka
Dowody osobiste, meldunki, wybory
Działalność gospodarcza
Geodezja, kartografia
Gospodarka komunalna
Komunikacja, drogownictwo i transport
Kultura, sport, turystyka, oświata
Nieruchomości, lokale mieszkalne i użytkowe
Ochrona praw konsumentów
Ochrona środowiska
Podatki i opłaty
Promocja i informacja o regionie
Rolnictwo, leśnictwo, łowiectwo, rybołówstwo
Sprawy obywatelskie
Sprawy wojskowe
Urodzenia, małżeństwa, zgony
Zdrowie i sprawy społeczne
Bezrobotni i poszukujący pracy
Usługi techniczne
Inne
Karta usługi
Wydanie legitymacji dla osoby niepełnosprawnej, która nie ukończyła 16 roku życia
Ogólny opis
W przypadku orzeczenia o niepełnosprawności osoby, która nie ukończyła 16 roku życia, Przewodniczący Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności wystawia legitymację dokumentującą niepełnosprawność.
Legitymacja dla osoby niepełnosprawnej, która nie ukończyła 16 roku życia wydawana jest na wniosek podpisany przez przedstawiciela ustawowego.
Od 1 sierpnia 2017 roku legitymację osobie niepełnosprawnej wydaje się na podstawie ostatniego prawomocnego orzeczenia o niepełnosprawności na okres ważności orzeczenia, nie dłużej jednak niż na okres: 5 lat.
Legitymacja osoby niepełnosprawnej uprawnia do ulg w przejazdach komunikacją miejską, kolejową i PKS na podstawie odrębnych przepisów.
Na wniosek przedstawiciela ustawowego dziecka na legitymacji wpisywany jest symbol przyczyny niepełnosprawności.
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku.
Jedno aktualne zdjęcie osoby zainteresowanej o wymiarach 35 mm x 45 mm (podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem).
Kopia orzeczenia stanowiącego podstawę do wydania legitymacji.
Sposób dostarczania dokumentów
Wydrukowany dwustronnie formularz (w formacie *.pdf jest dostępny w dolnej części ekranu)
Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania.
Opłaty
Wniosek jest wolny od opłat.
Koszt wydania duplikatu legitymacji to 15 zł.
Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub kopię: 17 PLN.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto właściwego urzędu przelewem, przekazem pocztowym lub bezpośrednio w kasie urzędu.
Terminy i sposób załatwienia sprawy
Legitymacja jest produkowana przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych w Warszawie i czas oczekiwania na jej wydruk wynosi około 1 miesiąca.
Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:
Osobiście w siedzibie urzędu
Osobę upoważnioną na druku wniosku do odebrania legitymacji
Informacje na temat przebiegu sprawy
Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście.
Tryb odwoławczy
[Więcej ...]
Tryb odwoławczy nie występuje.
Skargi i wnioski
[Więcej ...]
Skargi i wnioski związane z pracą urzędu można składać na jeden z poniższych sposobów:
Pisemnie przy pomocy formularza elektronicznego
Skarga
lub
Wniosek
dostępnego w dziale
Inne
,
poprzez skrzynkę kontaktową PeUP.
Pisemnie pocztą tradycyjną.
Pisemnie bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
Ustnie do protokołu bezpośrednio u wyznaczonego pracownika urzędu.
Skargi i wnioski są wolne od opłat.
Podstawa prawna
[Więcej ...]
Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
Informacje redakcyjne
[Więcej ...]
Informacja wytworzona przez:
Beata Kozłowska
Data i czas wytworzenia informacji:
2008-06-15 14:27:20
Informacja wprowadzona przez:
Dariusz Koryciński
Data i czas udostępnienia informacji:
2019-09-19 15:15:20
W chwili obecnej ta e-usługa realizowana jest przez następujące podmioty:
A-Z
A-D
E-H
I-K
L-N
O-S
T-Z
Miejscowość
Nazwa
Kępno
Starostwo Powiatowe w Kępnie
Kołobrzeg
Powiat Kołobrzeski
Sieradz
Powiat Sieradzki
Drukuj kartę usługi
UWAGA! Ten serwis używa cookies.
Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.
Zamknij